UWAGA STUDENCI
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Świdwinie informuje, że z związku z wprowadzeniem przez Zarząd PFRON zmian w dokumencie pn. Kierunki działań oraz warunki brzegowe obowiązujące realizatorów pilotażowego programu „ Aktywny Samorząd „ w 2016 roku oraz zmianami wprowadzonymi uchwałą nr 71/2016 Zarządu PFRON do uchwały w sprawie realizacji pilotażowego programu „ Aktywny Samorząd „ zmianie ulega sposób realizacji i rozliczania dofinansowań w ramach Modułu II programu „ Aktywny Samorząd „.
Następuje zmiana sposobu wypłacania kwoty dofinansowania na opłacenie czesnego, dodatku na uiszczenie opłaty za przeprowadzenie przewodu doktorskiego oraz dodatku na pokrycie innych kosztów kształcenia.
W części dotyczącej czesnego przekazanie dofinansowania będzie następowało w dwóch transzach:
- pierwsza transza w wysokości 80 % przyznanego dofinansowania – po zawarciu umowy dofinansowania,
- druga transza w wysokości 20% przyznanego dofinansowania – po przekazaniu Realizatorowi programu informacji o zaliczeniu semestru/półrocza objętego dofinansowaniem lub po złożeniu zaświadczenia ze szkoły/uczelni, że Wnioskodawca uczęszczał na zajęcia zgodnie z planem/ programem nauki/studiów, a w przypadku przewodu doktorskiego, po złożeniu zaświadczenia, że Wnioskodawca realizuje przewód doktorski zgodnie z przyjętym harmonogramem;
W części dotyczącej dodatku na pokrycie innych kosztów kształcenia przekazanie dofinansowania będzie następowało po przekazaniu Realizatorowi programu informacji o zaliczeniu semestru/półrocza objętego dofinansowaniem lub po złożeniu zaświadczenia ze szkoły/uczelni, że Wnioskodawca uczęszczał na zajęcia zgodnie z planem/programem nauki/studiów.
Beneficjent pomocy zobowiązany jest do złożenia dokumentów rozliczeniowych z przyznanego dofinansowania oraz oświadczenia o poniesionych kosztach dodatku na pokrycie kosztów kształcenia w terminie 14 dni od daty zakończenia semestru/półrocza objętego dofinansowaniem.
W przypadku przesunięcia ram czasowych semestru lub terminu egzaminów zaliczeniowych itp. Beneficjent pomocy zobowiązany jest do bezzwłocznego poinformowania o tym Realizatora w formie pisemnej oraz do złożenia wniosku o przedłużenie dostarczenia dokumentów rozliczeniowych z przyznanego dofinansowania, do którego dołączyć należy potwierdzający ten fakt dokument ze szkoły/ uczelni.